mandag 7. september 2009

Catfight

Fra et politisk ordskifte på TV2 i kveld:

Siv (opprørt):
Det å forvente at det største partiet på ikke-sosialistisk side skal sitte i Stortinget og applaudere en gjenopplivet Bondevik-regjering, det gjør vi altså ikke. Det er ikke noe rop om å få den tilbake. Det det er rop om er Høyre og Fremskrittspartiet sammen i regjering.



Erna (indignert):

Vet du hva, Siv, jeg hadde håpet at du faktisk klarte å høre etter hva jeg faktisk sa. Jeg har faktisk sagt at vi er åpne for samarbeid med alle de fire partiene.

Jeg synes det var hyggelig at de pekte på meg, men som man vet har ikke størrelsen på partiene nødvendigvis vært prinsippet for tidligere regjeringsdannelser. La oss alltid håpe at den som blir statsminister, er den som har de beste diplomatiske evnene.

Vi har ikke avvist Fremskrittspartiet. jeg blir litt forbauset over at du velger tolke alt den veien når vi faktisk sier det. Og så kan jeg love deg en ting, det kommer ikke til å være noen som heter Bondevik i den neste regjeringen, uansett hvem som danner den


Siv:
Det hjelper ikke stort når det er den samme modellen. Men greit, jeg kommer til å sørge for at Fremskrittspartiet stemmer for alt vi er for, men denne gangen stemmer vi også mot alt vi er imot.


Siv "vender ryggen mot Erna Solberg og pressen, og forlater Stortingets vandrehall."

Ok.

Forresten - vet du hva? Om én uke kan dette være landets statsminister og finansminister.


blog comments powered by Disqus