Viser innlegg med etiketten Per Kristian Foss. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Per Kristian Foss. Vis alle innlegg

onsdag 16. september 2009

Koseliberalernes fire tøffe år

Venstre er bortimot ute av tinget og Dagfinn Høybråten sier at KrF de neste fire år ser for seg å være fristilt blokkene.

Blir derfor spennende å se et Høyre som endelig må forholde seg til Frp. For i den nylig avsluttede valgkampen har partiet kunnet vende ansiktet mot Høybråten og Sponheim de gangene Per Sandberg og Per Willy Amundsen har dundret på stortromma.

Men de neste fire årene vil altså ikke dette lenger være en mulighet.

Per Kristian Foss har praktisk talt ikke vært å se siden han, feilaktig, ble beskyldt for å sammenligne Siv Jensen med Adolf Hitler etter å ha, helt korrekt, reagert på hennes ekle snikislamiseringstale.

Dette virket å være et vendepunkt for Høyre: man innså at man hadde mye å tape på å konfrontere Frp at man overlot denslags til Sponheim og Høybråten alene.

Feigt.

Og de neste 4 år er man, etter valgresultatet, alene om denne jobben. Dette vil ende med at man tar i mot Siv Jensens omfavnelse - en omfavnelse som forutsetter blind lydighet og godtagelse av alt.

For, som vi så, ansvarlighet fører til velgerras for partiet Frp.

Så da er det en uaktuell oppførsel.

Koseliberalere får fire tøffe år. For man har ingen dansepartner.

Og ved veggen står kun Siv Jensen.

søndag 6. september 2009

Frp ned 10 prosentpoeng på to uker

Fredag 21.august var Fremskrittspartiet Hordalands største parti med 29,5% av stemmene. I dag, søndag 6.august, har partiet 20,0% av stemmene og er tredje størst.

Et ras på nesten 10 prosentpoeng på to uker.

Alt dette i følge Bergensavisens partibarometer.

Hordaland føyer seg altså inn i rekken av fylker som partiet Frp stuper i.

Tilliten til Siv Jensen synker, og oppslutningen om partiet synker.

Høyres Per Kristian Foss sier det slik til VG i dag:

En stemme til Frp er bortkastet.


tirsdag 16. juni 2009

Snikhomsifisering - nei takk!

Det er ikke bare Carl Ivar, Nina Karin og resten av det kristenvestligkulturelle grunnfjell her til lands som har problemer med at enkelte mindreverdige former for sengeaktivitet utføres i de private hjem:

Litauens parlament godkände på tisdagen med stor majoritet en lag som förbjuder "främjande av homosexualitet". (...) Lagen, som antogs med 67 röster mot 3 och 4 nedlagda, förbjuder offentlig spridning av uppgifter som anses skönmåla eller främja homosexualitet. Motiveringen är att "sådan information kan skada ungdomars mentala och fysiska hälsa, liksom deras intellektuella och moraliska utveckling"


Så da vet de som irriterer seg over snikhomsifisering hvor de bør legge ferien.

lørdag 17. januar 2009

Siv Jensen takker nei til regjeringsmakt. Og Høyre puster lettet ut.

Alle Frps mageplask det siste året har gjort at det partiet som nå står og hoier, brøler og veiver skulder til skulder med Finn Jarle Sæle, klimainteresserte sveisere og ultraliberalister som får selv Bush til å rødme - er et helt annet enn det Frp som Høyrefolk trodde ville bruke dette siste året på å vurdere å sette en av sine mange kjepphester på stallen.

Den endelige spikeren i kista trodde mange kom da Siv Jensen i et intervju med Dagens Næringsliv like over nyttår postulerte at hennes parti stod helt alene på en rekke samfunnsområder - og at dette var en styrke for partiet.

Men det var åpenbart ikke kraftig nok kost for at mediene skulle fange det opp og gjøre noe større poeng av Siv og hennes velgere ønske om alenegang og null hender på ratt og ror - så derfor folkeliggjorde hun sin forakt for de tre andre opposisjonspartiene da disse inviterte til innspill til en felles tiltakspakke mot finanskrisen.

Vi har frist til torsdag, men jeg vet ikke om vi gidder anstrenge oss


Når vi står midt oppe i en krise og regjeringen inviterer til samarbeid og opposisjonspartiene samles om felles tiltakspakke for å stå styrket så skulle man vente at også partiet Fremskrittspartiet ønsket å komme med sine gode løsninger.

Men neida, spørsmålet om løsning av finanskrise ble redusert til å handle om å "gidde" eller "ikke gidde".

Erna Solberg og Høyre kan umulig ta et slikt parti - eller mer korrekt: en slik partiledelse seriøst og Siv Jensen og resten av toppetasjen på partikontoret ved Karl Johan fikk derfor akkurat det de hadde bestilt:

Jeg har innsett at det er urealistisk å få de fire borgerlige partiene til å sitte samtidig i regjering, sier Høyre-lederen til Dagsavisen.


Jeg erkjenner at Høyres ønske om en firepartiregjering blir vanskelig å få til. Jeg kan ikke tvinge Venstre og Frp til å bli enige. Det er ikke fordi vi ikke ønsker det, men fordi det ikke har vært nok tilnærming på borgerlig side de siste tre og et halvt årene, sier Solberg.


Og dette er min sann en ordentlig gledens dag!

Fornuftsfornekterne, Hallelujaroperne, muslimhatkoserne og hopp-og-sprett-folket i partiet Fremskrittspartiet vil IKKE oppta en eneste en av stolene på toppen av regjeringsbygget etter valget om noen måneder.

En deilig tanke etter at det for ikke så lenge siden så ut til å kunne gå mot H+Frp. Heldigvis har Siv Jensen spilt sine velgeres kort så fullstendig feil at de sitter der uten noen ting som helst.

En gledelig dag for norsk politikk.

Da blir det heldigvis ingen Finn Jarle Sæle som utenriksminister og Per Willy Amundsen som finansminister allikevel.

Puh.

Per Kristian Foss istemmer:

Bare hvis Frp skulle få 48 prosent av stemmene, kunne det bli noe av, noe som vel er ganske usannsynlig. I tillegg til det som Erna Solberg sa torsdag (om at Høyre ikke lenger ser for seg en firepartiregjering, red.anm.), er det slik at når partiene skal legge frem planer om økonomiske tiltak, har jo Frp meldt seg ut ved at de ikke vil følge handlingsregelen om bruk av oljepenger. Resultatet er at de blir sittende alene


Flott, Høyre - dette var på høy tid.

Så da gjenstår bare spørsmålet. Hvor mange vil i valget til høsten komme til å kaste sine stemmer på bålet gjennom å notere et Fremskrittspartiet som ikke "gidder" på stemmeseddelen, og hvor mange vil heller gå over til de andre borgerlige for å ha en fair sjanse til å få byttet ut regjeringen med noe man mener er triveligere?