mandag 9. mars 2009

Siv og rasistvelgerne i dialog

Siv Jensen tar fram klubba og svinger den inn i panna til eget velgerkorps gjennom sin "rasistiske innlegg tolereres ikke!"-melding på sin egen Facebookside 13:58 i dag.

Etter at Siv Jensens modererte facebookside har flommet over av ytringer ganske så like de som godtas i debattforumene til presumtivt seriøse nettsteder valgte den kommende Mor Norge - etter at Dagsavisen skrev om saken - å, på et vis, sette skapet plass.

For Siv Jensen-Norge anno 2009 bør jo vel ikke være lik Berlin anno 1932.

Jeg har lyst til å gi en klar beskjed til dere som skriver på veggen min; rasistiske innlegg tolereres ikke! Jeg er for ytringsfrihet og tåler sterke meninger på veggen min, men det betyr ikke at det er åpent for å komme med stygge angrep på innvandrere. Samtidig må journalister huske at folk flest ikke diskuterer politikk - og heller ikke innvandringspolitikk – som journalistene i Oslo. Vi skal diskutere vanskelige og betente saker, folk flest gjør det med andre ord enn politisk korrekte journalister. Så vær ikke redd for å diskutere på veggen min. Jeg oppfordrer de av dere som ser innlegg som er upassende, til å ta kontakt med meg. Jeg og mine rådgivere følger med på siden, men det er dessverre ikke alt vi får med oss fordi den ikke overvåkes 24 timer i døgnet.


Akkurat hva som er rasisme og hva som for eksempel er, får man formode, "politisk ukorrekt religionskritikk" eller "konstatering av fakta" det kommer det sikkert en presisering på.

Eller ikke.

Et par utdrag fra Siv Jensens fankorpsside:

På grunn av alle farene rundt islam og muslimer, og at en ikke kan skille terrorister og vanlige muslimer så må de sprees og passes på mye mer enn andre.

min oldefar var med i første og andre verdenskrig, og han sa at de har prøvd å ta oss to ganger uten og lykkes, men nå tar de oss med list!!!


Jaja.

Generalsekretær Geir Mo sin oppklarende kommentar:

Vi ønsker en mest mulig fri debatt, men fordi journalister som deg følger med, så kan vi ikke ha det


...er vel heller ikke spesielt, hva skal man si, oppklarende. Man ønsker seg rasistiske kommentarer, men så lenge pressen rapporterer om slikt så kan man ikke allikevel?

Jaja.

Litt av en gjeng.

blog comments powered by Disqus