Umbro har i sin reklamekampanje for Englands landslagstrøye i fotball - Tailored By England - valgt motsatt strategi av Siv Jensen. I stedet for å så splid og nøre oppunder fordommer så velger Umbro det motsatte.
Man anser flerkultur for å være så positivt for nasjonen at man endog velger å bruke dette budskapet i en reklamekampanje for sitt produkt:
We wanted to use the launch of the kit - an iconic symbol of England - to also reflect on what Englishness now means, how the country’s diversity has created a wonderful tapestry of cultures, ethnicities and nationalities. How all these different elements tailor England’s personality and how they are all being tailored by England in some way.
Og resultatet er ikke så verst.
I Norge valgte Vålerenga midt i hijabstriden å legge ned planene om en supporterhijab.
Når tør Norges draktsponsor å kjøre en kampanje tilsvarende Umbro sin i England?
Når er det norske samfunn klart for denne typen reklamekampanjer?
Raymond Johansen har forstått det. Stikkordet er inkludering.
Og det vet alle sammen at Siv Jensen og Fremskrittspartiet aldri vil klare å få til.
Og da vet også alle sammen hvilket samfunn vi ender opp med.
1 landslagsdrakt - 198 nasjonaliteter